E-mail Marketing door TrackSavers: Klantenbinding & Omzetgroei

E-mail marketing uitbesteden

Laat ons jou volledig ontzorgen!

Wat is e-mailmarketing?

Klantenbinding is essentieel voor een goedlopend bedrijf. Als onderneming zal je wellicht merken dat bestaande klanten redelijk trouw zijn. Zeker wanneer ze tevreden zijn over je producten of diensten. Om echter nieuwe klanten te trekken, dien je alles uit de kast moeten halen om de concurrentie af te troeven. Dat kan een dure aangelegenheid zijn. Een goedkoper alternatief om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten te behouden is e-mailmarketing. Daar kan TrackSavers jouw bedrijf bij helpen!

Via e-mailmarketing benader en informeer jij jouw klant op een persoonlijke manier. Je maakt gebruik van een van de meest populaire promotietools want iedereen heeft e-mail en een smartphone om die te lezen. Het is een simpele manier om een relatie met de klant op te bouwen en dus je product of dienst beter te verkopen. Een simpel voorbeeld van e-mailmarketing is om de klant een mailtje te sturen wanneer het zijn verjaardag is. Maar denk bijvoorbeeld ook aan een nieuwsbrief die de klant informeert over een uitverkoop of exclusieve klantenactie. E-mailmarketing is ook een enquête waarbij klanten hun mening kunnen geven over de diensten van het bedrijf. Dat maakt e-mailmarketing een belangrijke manier om informatie te winnen waar het bedrijf zich mee kan verbeteren. Dit kan op individueel niveau maar ook via massacommunicatie.


Hoe werkt e-mailmarketing?

Een klant bezoekt je website en schrijft zich in voor de nieuwsbrief. Dat is een positieve eerste stap. Maar als diezelfde klant nooit wat koopt, dan is een persoonlijke benadering mogelijk effectiever. Mogelijk leest de klant de nieuwsbrief wel en is die ook geïnteresseerd in een bepaald product. Dan kan een sterke e-mailmarketing deze klant overhalen juist dat ene product te kopen. In dat geval neem je de klant eigenlijk aan de hand en begeleid je hem door de webshop zodat hij iets bestelt. Als er eenmaal een order is gedaan, profiteer je van die kennis door de klant ook aanbiedingen te sturen van gerelateerde producten. Blijft het echter bij die ene order, kijk dan na een aantal maanden hoe je deze klant kunt overhalen een nieuwe order te plaatsen. Dit kan bijvoorbeeld door de klant te lokken met een mooie aanbieding.

Hoe is e-mailmarketing effectief?

Als bedrijf wil je altijd je omzet verhogen. Dus moet je de klant aan je binden en verleiden om niet één keer maar steeds weer voor jouw bedrijf en product te kiezen. Dit staat en valt met relevantie. Dat betekent dat een nieuwsbrief niet algemeen kan blijven maar steeds meer gericht moet zijn op die ene klant. Daarvoor moet je de informatie van de klant gebruiken. Dit is de belangrijkste bron van informatie voor een bedrijf met een sterke e-mailmarketing. De bestelgeschiedenis van een klant bevat namelijk een schat aan data. Als bepaalde producten vaker worden besteld, kun je de klant veel specifieker benaderen. Het aankoopgedrag van een klant is dus een ultieme bron van informatie die je als bedrijf moet gebruiken. Wil je meer weten over e-mailmarketing? Neem contact op met TrackSavers.