Google Shopping uitbesteden?

Laat ons jou volledig ontzorgen!

Hoe werkt Google Shopping?

Google Shopping is een Google dienst waarmee webshops hun producten makkelijk onder de aandacht kunnen brengen. Bij Google Shopping worden productvermeldingen naast en boven de zoekresultaten en Google Ads getoond. Dat is natuurlijk zeer interessant voor webshops, omdat de producten direct zichtbaar zijn voor de zoeker. Een afbeelding zegt nog steeds meer dan 1000 woorden.
Zoekt iemand bijvoorbeeld op ‘sneakers’, dan toont een Google Shopping advertentie het aanbod sneakers op jouw webshop direct boven of naast de zoekresultaten in Google. Zo wordt het wel heel verleidelijk om op de advertentie te klikken en jouw sneakers te kopen!

Besteed je het adverteren via Google Shopping uit aan een online specialist zoals TrackSavers? Dan haal je het optimale uit je advertenties.


De producten op je website vormen de basis voor de geautomatiseerde Google Shopping campagnes. Zoekt de gebruiker een bepaald product, dan komen er tussen de 4 en 16 producten in beeld. Je ziet behalve de foto en de prijs vaak ook reviews over de shop, eventuele sales en de naam van de shop.
Ieder product via Google Shopping leidt met één klik door naar de website waar je het kan aanschaffen.

Het Google Shopping aanbod verschijnt bij zoekopdrachten altijd naast de ‘gewone’ zoekresultaten. Jouw product komt dus veel vaker in beeld dan als je niet zou adverteren via Google Shopping.
Misschien zoekt de gebruiker (onbewust) naar nog een ander artikel en Google Shopping helpt de gebruiker als het ware om ‘breder te denken’. Met als mooi resultaat meer omzet voor jouw webshop. En minder advertentiekosten doordat potentiële kopers al in de ‘koopmodus’ staan.

Trackservers zorgt ervoor dat je zelf zo min mogelijk tijd hoeft te besteden aan de campagnes, terwijl je omzet groeit.


Wat zijn de voordelen van Google Shopping?

Google Shopping biedt inmiddels op veel gebieden vaker positieve resultaten dan tekstadvertenties. Hierbij kun je denken aan:


  • Directe zichtbaarheid van het product.
  • GS adverteert op productniveau. Dat betekent dat de gebruiker al een aantal stappen in zijn of haar zoektocht heeft doorlopen en al klaar is om te kopen. Je hoeft dan alleen nog maar op het product te klikken en het aan het winkelwagentje toe te voegen. Als laatste stap kan er direct worden afgerekend.
  • De consument kan makkelijk prijzen en producten vergelijken. Extra handig tijdens de sale!
  • De productvermeldingen triggeren de klant, dat vergroot de kans dat hij erop klikt.
  • En last but not least: de kosten per klik vallen lager uit dan bij andere vormen van adverteren.

Genoeg reden dus voor webhops om te adverteren via Google Shopping.


Waarom uitbesteden aan Tracksavers?

Bij Tracksavers weten we dat succes draait om het vergroten van je kansen. We zijn specialisten in het online landschap en brengen je graag naar de top met onze kennis en ervaring. Dat begint met een uitgebreide analyse en stopt pas als jouw webshop flink is geklommen in omzet.
Hoe we dat doen? We optimaliseren je productfeed, houden continue een vinger aan de pols bij je Google Shopping advertenties en zorgen voor regelmatige rapportages die je nog verder richting de top helpen.


Vraag een vrijblijvende offerte aan

Meer weten over het uitbesteden van je Google Shopping campagnes of direct een offerte aanvragen?